20. 11. 2025 – 18.00

Ho99o9: Tomorrow We Escape

Audio file
Vir: Naslovnica
Ko osebno postane politično, se tudi zvok postavi na svoje mesto

Last Gang Records, 2025

 

Ko se je leto 2015 počasi poslavljalo, se je na videopretočnih platformah pojavil videospot za skladbo DeathKult Disciples (999 Anthem). Naključno spletno raziskovalko je hipoma prevzel in obelodanil ameriški projekt Ho99o9, eksperimentalni digitalni hardcore duo Yetija Bonesa in theOGM-a, ki muziko pod tem imenom ustvarjata od leta 2012. Letos je od izida njunega prvenca Dead Bodies in the Lake odbilo natanko deset let. Tedanje prvo srečanje z njunim zvokom je vzbudilo primerjavo z ustvarjalnostjo ameriškega tria Death Grips, toda Death Grips s kitarami, zaključek komada pa je ponudil še kanček polomljeno odigranih not ameriške himne. To je zaznamovalo prvi vtis srečanja z bendom: Ho99o9 je srdit, kritičen in oseben projekt.

Vir: Naslovnica
22. 5. 2017 – 19.00
Deth kvlt 999

V desetih letih sta Yeti Bones in theOGM bolj kot zaradi svojih studijskih izdelkov postala kultna zaradi svojih živih nastopov. Leta 2017 sta z zasedbo Kate Mo$$ iz Los Angelesa obiskala tudi evropska tla. Težko ocenimo, kako je turneja stekla, toda München zagotovo ni razumel, kaj ga je zadelo. Predstavljajte si Bavarce na koncertu zasedbe, ki spaja grindcore s trapom in nojzom, vokalistka na odru skoraj gola bruha in hkrati twerka, tik za tem davi sovokalista, medtem pa ju močno potetoviran hypeman z grillsi v ustih snema in ju spodbuja. Taisti hypeman ima na prsih tetovažo hrvaškega grba, na trebuhu pa velik napis HRVAT.

Težko bi ugibali, kako bi se zgodba Ho99o9 razvila, če se ne bi po dveh letih delovanja Yeti in theOGM s projektom vred preselila iz New Jerseyja v Los Angeles, kjer sta se zlahka udomačila v družbi zunajserijskih projektov, kot je bil Kate Mo$$. Še danes sodelujeta z mnogimi glasbeniki s scene, tako s komercialno uspešnejšimi, kot sta Travis Barker, bobnar benda Blink 182 in mož zloglasne Kourtney Kardashian, ter kraljica dark goth folka Chelsea Wolfe, in manj znanimi imeni, kot je N8NOFACE, s katerim se bosta odpravila na naslednjo evropsko turnejo in se ustavila tudi pri nas, na Festivalu Ment.

Septembra letos sta Yeti in theOGM izdala novo studijsko ploščo Tomorrow We Escape. Po besedah glasbenikov je to doslej najbolj premišljena in osebna plošča, kajti tudi v njunih življenjih se je v desetletju veliko spremenilo. Preminuli so njuni prijatelji, med njimi tudi Skuz, vokalistka zasedbe Kate Mo$$, theOGM je postal oče, Yeti praznuje deset let treznosti od drog in alkohola, ameriška politika tone hitreje kot kadarkoli prej, tone s svetlobno hitrostjo. 

Album Tomorrow We Escape govori tako o osebnih stiskah kot o sistemskem nasilju. Ho99o9 ne obstaja brez krvave zgodovine imperialistične politike ZDA, podobno kot osebno ne obstaja brez političnega. Osrednji hit in drugi singel z albuma, komad Incline, se v besedilu ozira k članom politične organizacije Črni panter, ki se je borila za pravice temnopoltih. Poleg Hueyja P. Newtona in Bobbyja Steela se zasedba s skladbo pokloni predvsem Assati Shakur, prvi ženski, ki se je pojavila na seznamu najbolj iskanih teroristov FBI, sicer pa članico Črnske osvobodilne vojske. Assata je pri svojih oseminsedemdesetih letih preminila letos na Kubi, kjer je vrsto let iskala zatočišče pred ameriško pravosodno oblastjo.

Zvok zasedbe Ho99o9 se v prepoznavni maniri zopet nahaja na presečišču hardcore punka in hiphopa, mestoma pa nas elektronska glasba popelje do asociacij z raznimi plesnimi stili, denimo technom. Močno poudarjeni začetni ritmi skladbe Incline spominjanjo na ritme komada Exile glasbenice Pan Daijing. Prepoznamo vpliv zasedb Bad Brains, Minor Threat in tudi Rage Against the Machine, enako kot vpliv raperjev, kot so DMX, Nas in G-Unit. Ho99o9 sicer težko opišemo samo z golimi žanrskimi oznakami. Njuna glasba ni le eno ali drugo oziroma nekaj vmes. V zvoku se prepleta precej žanrov, ker tudi Yeti in theOGM poslušata vse od punka in hiphopa pa do soula, R'n'B-ja in jazza. Pravita, da jima žanrske oznake ne pomenijo veliko, in zdi se, da najraje uporabita tiste zvočne elemente, ki dobro ponazorijo občutke ob specifičnih političnih in zatorej tudi osebnih okoliščinah. Hardcore punk s hitrostjo, glasnostjo in abrazivnostjo poudari občutek jeze, hiphop pa z rapanjem ta občutek dodobra podkrepi z jasno interpretiranimi besedili in z zgodovino žanra, ki je neposredno vezana na problematiko rasne segregacije v ZDA, ki jo še danes pri življenju uspešno ohranja Donald Trump.

Album je dolg dobre pol ure, vsaka od enajstih skladb pa zveni kot svojevrsten hit. Kljub temu album dobro deluje tudi kot celota, ki ima tokrat, za razliko od predhodnikov, dobro zastavljeno rdečo nit. Kot je zanju značilno, sta tudi tokrat k sodelovanju povabila precej gostujočih glasbenikov. Raperja MoRufa in Pink Siifuja, hiphop producenta Yung Skrrta, britanski rock duo Nova Twins, vokalista metalcore zasedbe Dillinger Escape Plan Grega Puciata in dark folk glasbenico Chelsea Wolfe. Komadi so med seboj različni, a lahko zaradi specifičnih elementov vseeno razberemo sorodnost, najsi gre za močno poudarjene bas linije oziroma specifične kitarske rife ali pa za rapanje. Za album Tomorrow We Escape lahko tako rečemo, da je dvojcu Ho99o9 končno uspelo pripraviti studijski izdelek, ki se nedvomno kosa z intenzivnimi in katarzičnimi živimi nastopi zasedbe. 

 

Aktualno-politične oznake
Leto izdaje
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

Napovedi